La II Volta al Gegant de Pedra passa por Zucaina

Zucaina, 9 de Juny de 2013

La prova d'ultrabici Volta al Gegant de Pedra passa per terres sucaineres.

Ahir se va celebrar la II Volta al Gegant de Pedra Ultrabike del Penyagolosa, una prova esportiva d'ultrabici per pistes i algunes carreteres que envolten el massís del Penyagolosa amb eixida i arribada a l'Alcora de 190 quilòmetres amb un desnivell total de 13.000 metres (6.600 positius i 6.400 negatius). Esta prova s'ha consolidat amb sols dues edicions celebrades amb un circuit que és un dels més durs d'Espanya, tant en quilòmetres com en duresa dels mateixos, arribant fins i tot a superar pujades que tenen el 30% de desnivell. Esta carrera ciclista ha passat per un total de 14 termes: l'Alcora, Araia, la Foia, Figueroles, Llucena, El Castillo, Villahermosa, Ludiente, Zucaina, Xodos, Vistabella, Argelita, Linares de Mora i Puertomingalvo.

Els ciclistes van entrar al terme de Zucaina per la pista que unix San Bartolomé i el Cabezo Royo, per a passar després per la pista que ve del Mas de Montón, seguint pel Mas de Francés i creuant el Barranc del Centenar. Allí van empalmar amb la pista procedent de Chirivilla i que envolta el nucli urbà de Zucaina per darrere del Cementiri i la Bàscula, arribant a la Carretera de Teruel i baixant fins a la Mitja Lluna, on van continuar pel camí de la Hoya fins a la Santanica i d'ací pel camí que duu a Benachera abandonant el terme municipal.

Per a més informació consulten el portal web dels organitzadors de la prova (enllaç). - Toni Barrera Escoda.